Helen Hahmann: ‘Die Pfeifstimme in der Musik. Interview mit dem Stimm- und Pfeifkünstler Alex Nowitz’
[The whistled voice in music. Interview with the vocal artist and whistler Alex Nowitz]
06 January 2021, Audio Portal of Community Radios,
https://www.freie-radios.net/106204.


Matthias Osterwold & Alex Nowitz: ‘Ferngespräch: Vielstimmige Stimme und Klangtanz’
[Long-distance Call: Multivocal Voice and Sound Dance]
A live streamed conversation (in German) on concepts, strategies and examples of A.N.'s work between solo performances and instrumental theatre, composed structures, improvisation and gesture-controlled live electronics (24 June 2020). Online series of the Cultural Foundation Schloss Wiepersdorf

https://vimeo.com/433895157.

Christian Steinbock: ‘Acht Fragen, kurz notiert: Im Gespräch mit dem Komponisten Alex Nowitz’
[Eight questions, quickly noted: In conversation with the composer Alex Nowitz]
Programmheft zur Traumnovelle von Alex Nowitz, ed. by Joachim Klement (Staatstheater Braunschweig, 2012), pp. 12-15.


James Chute, ‘Singer goes where no voice has gone before: Alex Nowitz is on a boundary-breaking exploration of both natural and electronic vocal stylings’
The San Diego Union-Tribune, 19 May 2011.


Adelheid Schloemann, ‘Interview mit Alex Nowitz zur Uraufführung von Chimères’
[Interview with Alex Nowitz on the premiere of Chimères]
Programmheft (Kammerakademie Potsdam, 2011).


Christian Tepe, ‘Zeitgenössisches als Alibi? Alex Nowitz zur Diskussion über neue Choropern im Gespräch mit Christian Tepe’
[The contemporary as alibi? Alex Nowitz on the discussion about new choral operas in conversation with Christian Tepe]
in Oper & Tanz, 03 (2009).

Albrecht Thiemann, ‘Neue Räume für die Musik!: Der Potsdamer Komponist Alex Nowitz über instrumentales Theater, die Überblendung von Klangräumen und die Erschließung der Ressourcen des Inneren’
[New rooms for the music!: The composer Alex Nowitz from Potsdam on instrumental theatre, the cross-fading  of sonic spaces and the disclosure of the internal resources]
in Opernwelt, Vol. 45, No. 8, (2004), pp. 33-35.

Back to Top